2017年4月10日月曜日

T.A.S - Accessory + Object Design (Tokyo)



ブランド名のT.A.Sの由来はコンピュータのコマンド、TEST AND SETに由来する。
このテストを繰り返すコマンドのように綻びのない物作りを目指す気持ちが込められている。
ミニマルなデザインに日本の伝統技術/最新技術を融合させる
ヨーロッパ的なデザインに日本の古来からの伝統技術を融合させ、現代的な物作りを目指す。
ファッションという枠を洋服ととらえるのではなく、鞄や帽子、
ルームフレグランス等ライフスタイル全般ととらえ提案していく。
そのためコレクション時期に合わせて商品を発表するが洋服は作らない。
音楽、写真、作品を含め、コンセプチュアルに表現する。
毎シーズン音楽を含めトータルの空間を提案していく。

静謐かつミニマルな物造を追求している。

The origin of the brand name T.A.S comes from the computer coding command, TEST AND SET, in which a process is coded to produce an outcome without fail.
T.A.S. aims to create contemporary products by combining European design with traditional Japanese techniques. Combining minimalist design with Japanese traditional technology and modern technology, to pursue the creation of serene and minimalist objects.
Rather than seeing the frame of fashion as containing only clothes, bags and hats, T.A.S. proposes to consider all lifestyle elements including room fragrances, umbrellas, ashtrays, etc. Therefore, although they will announce products according to collection time, they do not as such produce clothing. To express the brand’s conceptual vision, every season T.A.S. proposes a total space, including music, photographs and works.

http://www.t-a-s-japan.com/

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